Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța S.A. estimează pentru anul acesta un volum total de peste 23,4 milioane tone marfă operată din tranzitul de cereale, ceea ce plasează cel mai important hub cerealier de la Marea Neagră pe primul loc la nivel european pe acest segment specializat.
“Categoric vom deține pentru al doilea an consecutiv primul loc între porturile europene la exportul de cereale și estimăm că vom avea o creștere chiar de peste trei milioane de tone, dar acest deziderat este legat de autostrada fluvială Dunărea, de cât de bine sunt menținute adâncimile de navigație atât în sezonul secetos cât și pe parcursul întregului an, prin operațiuni de dragaj”, a declarat Dan Tivilichi, directorul general al CNAPM Constanța, pentru AGERPRES.
Traficul de cereale prin Portul Constanța a crescut de peste trei ori în ultimii nouă ani, generând aproximativ 30% din totalul mărfurilor tranzitate în primul semestru din acest an, exportul de cereale derulându-se și în afara perioadei de campanie agricolă.
Citește și: În Occident se irigă legumele, la noi – păioasele. Diferența de profit este uriașă
În Portul Constanța operează zece terminale de cereale cu o capacitate totală autorizată pentru depozitare de peste 1,2 5 milioane de tone de cereale, ceea ce reprezintă 7% din totalul existent la nivel național, mai mult de jumătate din aceste silozuri portuare fiind construite în ultimii 10 ani.
Prin terminalele de grâne ale portului Constanța se derulează și exporturi agricole ale Serbiei, Ungariei, Bulgariei și Austriei și tot de aici se fac expediții către: Albania, Algeria, Bangladesh, Brazilia, Cipru, Croația, Egipt, Etiopia, Israel, Irak, Japonia, Coreea de Sud, Kuweit, Liban, Pakistan, Portugalia, Georgia, Germania, Grecia. De regulă, prin danele specializate ale Portului Constanța tranzitează cereale și către: Austria, Bulgaria, Ungaria, Moldova, Serbia, Ucraina, Croația, Germania, Slovacia.
Sursă foto: www.ziuaconstanta.ro