Selgros a crescut în 2023 la 4,5 miliarde de lei vânzări nete, după o creștere de 5,1% față de 2023. Profitul net s-a diminuat însă ușor, după ce, cu un an în urmă a crescut cu peste 56% față de 2021. Selgors este al doilea retailer cash&carry din România după cifra de afaceri.
Selgros Cash & Carry România, parte a grupului Transgourmet, controlat în întregime de Coop Elveția, a doua cea mai mare reţea B2B şi food service din Europa, a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 4,49 miliarde de lei, cu 5,1% peste nivelul din 2022.
Vezi și Cora se vinde la Carrefour dacă vrea ”concurența”
Compania a reușit să genereze profit din operarea cele 23 de magazine din România, unul cu 13,5% mai mic față de 2022. Mai exact, retailerul a ajuns la la un profit net de 89,8 milioane de lei, față de 103,8 milioane de lei în 2022, an în care profitul net al companiei s-a majorat cu 56,6% comparativ cel obținut în 2021.
Selgorsl avea în 2023, în medie, 4.755 de angajați, față de 4.733 anul anterior ( plus 22 de angajați).
Selgros a rămas singurul retailer internațional care operează doar în zona de cash&carry,cu un ritm mai lent de expansiune.
Ultima inaugurare, un magazin de 6.000 de mp față de standardul de 10.000 de mp, a avut loc în Baia Mare, în 2019. Compania operează, de asemenea, și trei unități pe format mai mic, de 4.000 de mp.
Spre comparație, concurentul direct, Metro Cash&Carry, cu afaceri de 9,3 miliarde de lei în 2022, a dezvoltat în paralel cu rețeaua de magazine cash&carry și lanțul de proximitate LaDoiPași.
Carrefour a intrat în zona de cash&carry în 2014, printr-un format hibrid ( cash&carry și discounter) pe care îl extinde sub brandul Supeco.