Cum i-a convins Senator WINE pe chinezi să consume soiuri românești de vin

1
- Reclamă -

Senator WINE este unul dintre cei mai diversificați producatori autohtoni de vin despre care nu se vorbeste foarte mult. Si asta pentru ca la Senator WINE se tace si se face. Se face vin de peste peste 15 ani pe o exploatatie de 850 de hectare la Husi, Vrancea (Odobesti, Cotesti, Panciu), Insuratei si Tirol. „Pe o piata extrem de aglomerata, ne-am pus problema la inceputul anului 2009, cu ce ne diferentiem fata de ceilalti producatori. Pe podgoriile pe care le detineam existau cultivate soiuri de vin 100% romanesti si am decis sa largim arealele dedicate acestor soiuri, ba mai mult am investit sa aducem si altele noi. Asa am ajuns sa cultivam in prezent 11 soiuri 100% romanesti, unele dintre ele foarte rare, cum ar fi Babeasca Neagra, Busuioaca de Bohotin sau Zghihara. Am dorit sa revitalizam aceste soiuri pe care le consideram o adevarata comoara nationala. Mai mult, suntem unicul producator din Romania care cultiva Babeasca Gri, un soi formidabil, dar extrem de rar”, declara George Neacsu, director Senator WINE.

Pasul 1 – Valorificarea soiurilor 100% romanesti

Cele 11 soiuri 100% romanesti cultivate de Senator WINE Feteasca Neagra, Feteasca Alba, Tamaioasa Romaneasca, Cramposia, Feteasca Regala, Babeasca neagra, Babeasca Gri, Zghihara, Sarba si Busuioaca de Bohotin. Acestea sunt reunie in gama MONSER, care, spun cei de Senator WINE, si-a dorit sa aduca aminte romanilor de o perioada cand tara noastra pornise pe drumul sau catre modernitate, iar valorile nationale erau cu adevarat apreciate si promovate.

 

DSC_0964

Piata de vin este una foarte concurentiala, iar ritmul crestere in ceea ce priveste consumul este mult mai lent decat isi doresc producatorii. Atunci trebuie gasesti in permanenta mijloace prin care sa te evidentiezi la raft. Toti producatorii spun ca fac vin de calitate, insa doar unii reusesc sa convinga consumatorii sa ia sticla de pe raft si sa o puna in cos. „In ciuda perceptiei, achizitia unei sticle de vin nu este o cumparatura de impuls. Sunt cumparatori care merg direct pe brandurile consacrate de ani, insa exista o categorie care cauta lucruri noi, experiente, gusturi, asocieri, estetica. Pe aceasta categorie se bat cei mai multi producatori, care au intrat in piata in ultimii 10 ani. Toti producatorii au la indemana un element esential in diferentiere si anume eticheta si povestea, sub care se dezvolta un brand. Prin gama MONSER noi am incercat sa spunem mai mult decat o poveste de marketing comunicata printr-o eticheta. Am vrut sa scoatem in evidenta soiurile 100% romanesti, care, din punctul nostru de vedere, rivalizeaza oricand cu soiurile internationale consacrate.” considera George Neacsu.

- Reclamă -

Pasul 2 – direct in China

Dupa configurarea vinurilor au urmat ani de zile in care reprezentantii Senator WINE au batut China in lung si in lat, participand la targuri, degustari si intalniri de afaceri. Chinezii au fost interesati chiar sa vina in Romania sa vada cum se cultiva strugurii si unde se produce vinul.

????????????????????????????????????

Intr-un final Senator WINE a ajuns sa exporte constant cantitati considerabile de vin intr-o tara care, la randul ei este un mare producator, dar pe piata caruia se bat mai toti marii vinificatori ai lumii. La inceput consumatorii externi s-au aratat reticenti in a cumpara soiuri romanesti dar, dupa ce le-au degustat, au realizat ca poate fi si pentru ei un avantaj competitiv, care inseamna foarte mult. Soiurile romanesti din gama MONSER au fost apreciate de chinezi, acestia solicitatand de la producatorul roman si viunuri clasice, cum sunt Cabernet sau Merlot. Acum se exporta chiar si game gandite pe gustul chinezilor, special produse pentru aceasta piata. Concomitent au fost atacate si alte piete cum ar fi Japonia, Rusia, tari din Europa Occidentala, dar si Statele Unite sau Canada.

Pasul 3 – intoarcerea acasa

Desi este concentrat foarte mult in aceasta perioada pe pietele externe, producatorul se focuseaza intens si pe piata din Romania. „Vinurile din gama MONSER pot fi gasite in lanturile mari de magazine cum ar fi Auchan, Cora, Mega Image sau Carrefour. Tot pentru retailul intern am lansat o gama de vinuri dedicate femeilor sub denumirea SUAV, unde avem trei vinuri dulci Tamaioasa Romaneasca, Busuioaca de Bohotin si Muscat Ottonel. Pe zona de HoReCa ne adresam cu vinuri mai sofisticate din gamele GLIA, VARIUS sau cele din Senator Private Collection. Pentru cei care sunt concentrati pe produsele BIO am dezvoltat o gama OMNIA, din struguri ecologici cultivati pe podgoria noastra de la Insuratei”, mai spune George Neacsu.

- Reclamă -

un comentariu

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.