Dacă în 2014, programul Gusturi românești de la Mega Image includea 18 producători locali din 8 localități, în prezent numărul lor a ajuns la 73, iar al localităților la 25, în timp ce gama de produse numără 6 legume (roșii, ardei gras, vinete, salată verde, castraveți cornișon și ardei kapia), potrivit datelor prezentate de Emil Ilin, Buying Manager Departament Fresh Food și Diana Dobre, Category Group Manager Fruits&Vegetables Mega Image România în cadrul unei conferințe.
Brandul Gusturi Românești a apărut în 2009, pe fondul cererii venite din partea consumatorilor tot mai interesați de alimente cu gust și sănătoase. Patru ani mai târziu a fost lansat proiectul „Gusturi românești de la gospodari”, trecându-se la o nouă abordare a segmentului de legume și fructe. Cel mai important, acesta este și momentul în care s-a decis transformarea colaborărilor existente cu producătorii locali în parteneriate pe termen lung.
“Acoperim în principiu cam tot ce înseamnă food, atât fresh cât și dry. Producătorii au fost selectați să fie reprezentativi pentru fiecare categorie de produs în parte. În ceea ce privește metodele de producție, putem spune că se încearcă metode de fabricare cât mai puțin industrializate. În principiu, brandul Gusturi Românești are in spate doi piloni: au fost dezvoltate produse cu un istoric tradițional în spate și produse care au la bază sentimentul de nostalgie, nu factorul de tradiționalitate, cum ar fi, de exemplu, bomboanele Cip”, a declarat Emil Ilin.
Planurile retailerului nu se opresc aici, urmare a interesului consumatorilor. Anul viitor, Mega Image vrea să dubleze cantitățile disponibile în magazine, odată cu mărirea suprafețelor lucrate de partenrii actuali, avându-se în vedere și atragerea de noi furnizori.
Citește și: România importă peste un milion de tone de fructe și legume proaspete, anual
În 2017, suprafețele de solarii care vor asigura necesarul magazinelor ar urma să crească până la 80 ha , față de peste 40 ha în acest an.
Retailerul va sprijini producătorii, urmând să se implice în contractarea furnizorilor de structuri metalice și folie pentru obținerea unor prețuri avantajoase pentru producători. De remarcat faptul că vor fi planificate împreună și culturile obținute în afara solariilor, astfel încât să fie eliminate eventualele probleme privind ritmul de aprovizionare a magazinelor.