Mihai Ionescu Heroiu este un antreprenor din județul Argeș, din comuna Dobrești, unde deține un hectar de livadă, care își dorește cu ardoare ca produsul său, sucul natural de mere, să ajungă pe rafturile unui supermarket. Știe însă că este destul de dificil de atins acest obiectiv pentru că retailerul oferă un preț care nu face decât să-i acopere costul de producție, fără să rămână cu vreun beneficiu, iar pe de altă parte este conștient că la nivelul actul nici nu poate să asigure volumul cerut de o astfel de rețea. Poate dacă s-ar uni cu câțiva producători de mărimea lui să aibă vreo șansă, altfel nici vorbă.
’’Toată lumea știe că într-o afacere cel mai mult contează să vinzi, dacă nu reușești, închizi afacerea. Eu îmi doresc ca în acest al patrulea an să reușesc să vând unui supermarket sucul meu. Mi-am fixat ca target Mega Image, pentru că sunt magazine relativ mici, în care omul nu petrece o oră și jumătate ca în hipermarketuri. Retailerii au reguli foarte stricte și foarte clare, de exemplu, sucul de mere are un preț prestabilit, este vorba de 4 lei pe litru”, spune Heroiu.
El spune că pentru a putea susține un asemenea preț trebuie să ai o producție mare și o gamă diversificată de produse. De exemplu, la nivelul lunii ianuarie, cererea retailerului era de 280.000 de litri de suc, adică a șasea parte a producției de la Ferma Heroiu. Ori ca să asigure un asemenea volum, ar trebui să mai găsească cel puțin șase producători de dimensiunea lui pentru a asigura solicitările rețelei. În privința gamei, și-a extins portofoliul cu dulceață, de la afine, zmeură, până la mure, și cu zacuscă, doar doar să intre într-o rețea.
Ferma Heroiu deține un hectar de livadă de meri, de pe care se obține o producție, care variază In functie de an între 25 si 50 de tone de suc.
Pentru că nu are unde să vândă sucul, în afară de “gașca de prieteni”, Heroiu și-a deschis un magazin la Obor, în București. O investiție mult prea mare, care nu se se susține, însă, din punct de vedere financiar.