Pro Agro: Multinaționalele fac business la noi și închid afaceri

0
- Reclamă -

Președintele Pro Agro, Emil Dumitru, susține că multinaționalele prezente pe piața locală nu sunt interesate de dezvoltarea României, ci doar de business-urile proprii, fiind preocupate mai mult să deschidă calea produselor achiziționate din țările lor de origine pe piața autohtonă decât să cumpere produse realizate la noi în țară.

‘’Atât timp cât în industria de procesare avrem cu preponderență multinaționale care nu țin cont de dezvoltarea regiunii românești și au venit doar să facă business în România și poate chiar la un moment dat să închidă niște business-uri ca să deschidă calea vânzării produselor procesate direct de la ei de acasă, cred că trebuie să ne orientăm și să vedem cum putem să finanțăm prin PNDR microprocesarea, să putem să încercăm să dezvoltăm și zona de produse tradiționale’’, a declarat Emil Dumitru, peședintele Pro Agro la conferința ‘’Fermieri vs. Hypermarketuri ‘’ organizată de Agrostandard la ASAS.

Pro Agro

În ce condiţii concurăm?

Dumitru afirmă că nu se poate vorbi de concurență loială și în niciun caz de egalitate pe o piață în care pentru a junge pe rafturile marilor magazine pentru produsele brand propriu există taxe de până la 40%, spre deosebire de mărcile proprii, scutiete de taxe.

‘’Noi cei care producem brand propriu suntem taxați cu 30-40% din valoarea facturată  a produsului, iar produsul marcă proprie nu are niciun fel de taxă. Consumatorul român preferă produsul care nu are niciun fel de taxă , dar nu mi se pare corect ca pe etichetă să nu-i fe explicat de ce marca proprie  are un preț mai mic cu 30% față de produsul național‘’, a afirmat Dumitru.

Cât despre procentul de 51%, cât ar trebui să dețină produsele românești pe rafturile marior rețele, conform unui proiect de lege susținut de Minsterul Agriculturii, Dumitru spune că nu i se pare normală poziția marilor rețele care resping actul normativ.  Nu de alta, dar la ei acasa francezii, de exemplu, se luptă să aibă pe rafturi 100% produse autohtone, iar la unguri, procentul ajunge undeva la 70%.

- Reclamă -
- Reclamă -

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.