Ocean Fish România, lider de piață pe segmentul peștelui și fructelor de mare, a lansat la Indagra Food, eveniment desfășurat la Romexpo în perioada 2-6 Noiembrie 2016, Gama de produse „Ready to Cook”, un concept inovativ care vine în întâmpinarea celor mai pretențioși consumatori, cu un stil de viață activ, care sunt mereu pe fugă, dar care știu să se bucure de o masă gustoasă, sănătoasă și ușor de preparat. Gama „Ready to Cook”, o premieră pentru piața locală, conține 5 rețete pe bază de „somon”, atent selecționate.
Produsele beneficiază de un ambalaj special, care permite gătirea în doar cinci minute, spre deosebire de 20-30 minute, cel puțin, cât necesită somonul în mod obișnuit. La realizarea acestui proiect s-a lucrat aproape un an și jumătate, iar conceputul a fost gândit alături de chef Petru Buiuca, primul câștigător al MasterChef. La evenimenul de lansare a fost prezentă și Alteța sa Regală, Principesa Maria, a Altetei Sale Regale, Principesa Maria care împreună cu Primul Castigator al
“Gama este formată din cinci produse, trei din somon norvegian, în variantele în sos provence, în sos picant și în sos curry și două din somon sălbatic de Alaska – în variantele în sos de usturoi și picant. Vrem să satisfacem gusturile consumatorilor care iubesc consumul mai gras – somonul norvegian conține mult mai multă Omega 3 și 6 și este foarte suculent- , dar și ale vegetarienilor, pentru că somonul de Alaska are mai puține grăsimi, fiind însă la fel de gustos”, a declarat Alesea Brinzilă, manager Import Export al companiei. Ea spune că în ultima vreme s-a remarcat o creștere a consumului de somon, în ciuda faptului că prețul s-a mărit cu circa 40%.
Gama „Ready to Cook” va fi lansată începând de luni în magazinele proprii, iar de la 1 decembrie va putea fi găsită și în retail. Ea se îmbogăți în viitor și cu alte produse, precum fructele de mare, de exemplu.
Ocean Fish importă materia primă, circa 90%, din țările Nordice (Norvegia, Islanda, Insulele Feroe, Danemarca), dar și din Asia, Alaska, SUA, America Latină, Noua Zeelandă, Turcia, Grecia etc, fiind cel mai mare importator de somon fresh (15-200 tone/săptămână).
De pe piața locală se asigură în general crap proaspăt de Dunăre, păstrăv și mai ales ingrediente. Din păcate, în lipsa unei susțineri din partea Guvernului, prețurile la peștele cumpărat din intern nu sunt competitive cu cele practicate de străini. La păstrăv, de exemplu, Ocean Fish face importuri din Turcia, prețul fiind mai mic decât cel al producătorilor interni.
Ocean Fish deține o unitate de producție la Afumați, localitate aflată în apropierea Bucureștiului, cu o capacitate de producție de peste 5.000 de tone pe an, respectiv 15.000 de tone capacitate de stocare. Valoarea investițiilor realizate aici depășește 22 milioane de euro, o parte din sumă fiind asigurată de cele cinci proiecte realizate cu bani europeni.
Prezența la târguri, o prioritate
Ocean Fish participă în fiecare an la principalele târguri de profil din străinătate pe cont propriu, la fel ca și alți producători români, și nicidecum prin asociații sprijinite de către stat, așa cum se întâmplă în cazul multor țări, i spune Brinzilă. Din păcate, însă, România este privită ca o țară în curs de dezvoltare, iar toată lumea se așteaptă ca prețurile produselor să fie mici.
“Toată materia primă, logic, are același preț și calitate, când vin clienții din Franța sau Germania se așteaptă ca prețul la somonul din România să fie foarte mic. Bineînțeles, manopera este mai mică, din cauza salariilor, dar noi nu creștem somonul în balta din Afumați, aducem aceeași materie primă. Ne-am lovit deseori de această percepție”, afirmă Brinzilă.
Prezența la târguri internaționale precum cele de la Paris, Koln sau Bruxelles este deosebit de importantă, pentru că aici se încheie contractele cu partenerii externi. Așa a și devenit posibil ca produsele Ocean Fish să poată fi găsite în magazinele din Franța sau chiar în Dubai.
Ocean Fish realizează exporturi în toată Europa de Est, inclusiv în Republica Moldova, unde urmează să se investească într-o unitate de procesare. Gama include produse din portofoliul firmei, dar și de private label pentru clienții din retail. Peștele fresh reprezintă 50% din livrări, urmat de produsele semipreparate (25%) și cele congelate (25%). Produsele marca proprie au o pondere de 40%, restul fiind private label.
Ocean Fish estimează pentru acest an o cifră de afaceri de peste 35 milioane de euro, nivel realizat în 2015. Creșterea vine o dată cu dezvoltarea lanțului propriu de magazine, care numără în prezent 4 unități. De altfel, anul viitor, extinderea lanțului de magazine în toată țara (Iași, Bacău, Timișoara și Cluj) va constitui una dintre prioritățile companiei.
Intâlnirea președintelui Iohannis cu fermierii. Aceleași probleme, aceiași actori