Avem trei maşini noi, SUV-uri, toate trei capabile să meargă fără probleme pe drumuri desfundate, mai ales dacă au cauciucuri adecvate. La fel de bine, cele trei maşini pot merge fără probleme în orice colţişor de oraş, chiar şi în capitală, pe Magheru! Mai mult, cam toate trei reuşesc să întoarcă nişte capete, dat fiind că arată bine.
Acum, fiecare maşină are argumentele ei. Noi le-am pus pe toate trei în ambele ipostaze, adică am mers pe arătură, prin băltoace, dar şi pe bulevard. Rămâne ca voi să decideţi pentru care să vă faceţi loc în graj.
Un lucru trebuie spus. Chiar dacă în România sau chiar şi în Europa o maşină crossover sau SUV este considerată pursânge doar dacă este propulsată de un motor diesel, noi suntem de părere că bezina îşi câştigă din drepturi. Asta nu pentru multă vreme, pentru că este din ce în ce mai clar că propulsia electrică devine dintr-o cenuşăreasă, un concurent important. Dar mai sunt încă câţiva ani de domnie pentru motoarele diesel sau pe benzină!
Dacia Duster, un SUV discret
Din maşină, şoseaua este mult mai accesibilă graţie profilului de SUV pe care Dacia Duster reuşeşte să-l puncteze. Maşina se mişcă bine, deşi prima treaptă este cam scurtă, compensează mai ales cu treptele a treia şi a patra, iar dacă vrei, poţi să ajungi uşor la 90 de km/h. Totuşi, este vorba de un SUV compact care nu este gândit şi produs pentru curse pe şosea. Nici nu-i place. Asta este clar. Versiunea actuală este insonorizată mai bine decât prima, prin urmare când exagerezi cu turaţia, dieselul îşi face simţită prezenţa în habitaclu. Asta e un semn că exagerezi, nu ca maşina nu poate mai mult. Poate, am încercat.
Dacia Duster ştie să te primească în „fotoliul” de şofer. Scaunele sunt generoase, ample, iar suspensia face un compromis bun între tare şi moale. Poate ca volanul este cam greu de învârtit pentru o domană, dar se poate obişnui. Cert e că Ducia Duster ştie să urce bordurile. Practic, dintr-un Dacia Duster nu prea mai ştii ce înseamnă borduri înalte. Dacă e ploaie afară sau îngheţat, atunci învârţi de butonul de sub consola centrală pe Auto sau chiar Lock (adica îi blochezi diferenţialul) şi urci pe orice. Uiţi de borduri, dar încerci să fereşti spaţiile verzi sau pamântul neacoperit de asfalt pentru că asta face rău oraşului.
Citeşte mai multe despre Dacia Duster, bună la oraş sau la ţară
Mitsubishi ASX, SUV pursânge
Este o maşină care vine cu o garanţie de 60 de luni, oferind suficient spaţiu între praguri şi sol pentru a putea fi parcată pe orice fel de bordură. Iese din noroi sau din râu, dacă trebuie să ajungă acolo și poate veni la pachet cu un plafon panoramic în caz că îi sunt solicitate artificii estetice. Foarte important este şi preţul de revânzare al unui Mitsubishi ASX. Maşina îşi păstrează bine valoarea dupa 3, 4 ani de la achiziţionare, asta pentru că se poate vinde cu ceva luni de garanţie.
După peste 600 de km de test, Mitsubishi ASX ne-a cauzat o uşoară melancolie odată cu momentul predării la showroom. Cu o medie de aproximativ 5,3 de litri de motorină la 100 de km, Mitsubishi ASX intră categoric în categoria maşinilor economice, mai ales daca luăm în considerare volumul pe care îl deplasează, adică unul de maşină de clasă C. Mitsubishi ASX are 4,2 m lungime şi 1,8 lăţime.
La polul opus, Mitsubishi ASX poate fi dotat cu un motor diesel de 2.2 litri, capabil de 150 de cp, cuplat la o cutie de viteze automată în 6 trepte, cu tracţiune 4×4. Ce mai, un fel de Mitsubishi Outlander ascuns într-un ASX.
Citeşte mai multe despre Mitsubishi ASX face legătura între oraş şi orice punct de destinaţie, oriunde s-ar afla
Hyundai Tucson, SUV cu stil
Este vorba despre o maşină de generaţie nou, un Hyundai Tucson, propunera coreenilor care vine să înlocuiască modelul Hyundai ix35, un SUV care s-a vândut bine în România şi încă are preţ bun la revânzare. Maşina dă semne clare ca se pricepe în afara şoselei, dar plafonul puţin plonjat înspre spate reuşeşte să-i confere un aspect sportiv şi pentru şosea. Lucru susţinut cu prisosinţă de motorizarea mai sus menţionată.
La interior, Hyundai Tucson în varianta testată, adică Luxury+ te face să te întrbi: cine are nevoie de X-urile de la BMW sau crossoverurile de la Mercedes!. Asta pentru că producătorul coreean a reuşit să aducă în habitaclu cam tot luxul pe care un şofer pretenţios de SUV şi-l doreşte. De la controlul electric al scaunelor din faţă, la sistemul de sunet şi ecranul LCD de 8 inci, oferă la interior suficient spaţiu pentru o familie cu 3 copii şi un habitaclu insonorizat bine.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4WD 7DCT în varianta LUXURY+ nu am reuşit să scădem cosumul sub 9 litri la suta de km, dar ne-a plăcut să folosim la maxim calităţile sportive ale maşinii pe şosea, dar si pe dealurile Doftanei.
Citeşte mai multe despre Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, „ca o piele de căprioară”