O tânără de 25 de ani vrea să îi învețe pe ploieșteni să mănânce bio

2
- Reclamă -

Toată lumea vorbește despre produsele certificate ecologic ca fiind o nișă de viitor cu mare potential de piață. Cei care se încumetă la un business cu produse bio trebuie să știe însă că nu este deloc ușor să pui pe picioare o astfel de afacere, mai ales că sunt destui de puțini clienții care știu cu adevărat ce înseamnă bio și sunt dispuși să plătească pentru aceasta.

Dacă esti tânăr, ai entuziasm și multă pasiune, treci peste toate greutățile inerente începutului și o iei mereu de la capăt. Fiecare zi este un nou început. Cam așa sună povestea Cristinei Elena Huideș, o tânără din Ploiești care a deschis  în decembrie 2017 un magazin de produse certificate ecologic, singurul de altfel din localitate și printre puținele unități de acest gen din România.

‘’Am deschis acest magazin din pasiune, pentru că sunt o mare consumatoare de produse bio, dar și din dorința ca oamenii să poată să facă diferența între produsele de la Plafar, cele naturiste și cele bio. Acum nu mai trebuie să se aprovizioneze din Germania, își pot face cumpărătuile de la noi”, ne-a declarat Cristina Elena Huideș, care a absolvit chiar și un curs de agricultură ecologică pentru a ști cât mai multe despre domeniu.

Magazinul Bio Ideal are circa 60 mp (parter și etaj) și a presupus o investiție de circa 20.000 de euro. Pe rafturi se găsesc aproximativ 700 de produse din România și Germania, iar gama este destul de variată, de la legume de seră, zacuscă, ceaiuri, dulceață,mălai, biscuiți, până la cosmetice și detergenți.  Recent a fost lansat și mgazinul online.

Căutăm să luăm din România tot ce se poate și să ajutăm astfel producătorii locali certificați ecologic, care oricum sunt foarte puțin. Avem legume de seră, cartofi, morcovi, salată verde, zacuscă, dulceață de la Biodumbrava, miere de la Tremot, muștar și ceaiuri de la Biofarm Land, dar și ceaiuri, vinuri, produse din cătină, făină, mălai și griș eco de la alți producători români. Restul produselor le aducem din străinătate – de la creme de alune și arahide, cereale pentru copii, produse fără gluten pentru copii biscuiți, fructe exotice, până la salată de vinete, humus, praf de spirulină sau cosmetice”, a precizat Cristina Huideș.

Pe viitor se are în vedere lansarea cu ajutorul unui nutritionist a unui Fresh Corner (ceaiuri, cafea, fresh-uri de fructe), iar planurile sunt cu mult mai ambitioase pe acest segment. De altfel, Cristina urmează și un curs de nutriționist, în prezent.

- Reclamă -

 

Trei feluri de clienți…

Deși magazinul a fost deschis foarte recent, Cristina Huideș și-a făcut deja o părere despre genul clienților care îi trec pragul.  Sunt cei care pur și simplu intră și ies, din cauza prețurilor mai mari față de produsele convenționale. Vin apoi cei care au răbdare să li se explice de ce sunt practicate aceste prețuri și ce înseamnă bio și cea de-a treia categorie, clienții care știu ce înseamnă bio, se informează de pe internet și cel mai important, au grijă de sănătatea lor. Pe aceștia mizează de altfel și Cristina.

“Lumea ar trebui să se întrebe de ce produsele convenționale sunt așa de ieftine. Un hectar de cereale bio are o producție de patru ori mai mică față de recolta în cazul cerealelor  obișnuite’’, spune Cristina Huideș.

Și chiar dacă în acest moment, vânzările nu se ridică la nivelul așteptărilor, Cristina își păstrează optimismul cu privire la viitorul acestei nișe de piață în România,  mai ales că lumea începe să aibă grijă ce mănâncă. Dacă în alte țări piața s-a dezvoltat deja, de ce nu s-ar întâmpla și în România?!

 

- Reclamă -

2 comentarii

Lasă un comentariu

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.